09.08.2009

Kinobesøk sommeren -09;

Senest i går påstod jeg at det er år og dager siden jeg var på kino sist, men med nærmere ettertanke har vel filmene kommet radig forløbig i år.. Her kommer hvertfall min ranking over kinofilmene jeg har sett sommeren 2009;



Harry Potter filmene har alltid vært den "ekte" heksefilmen, og så klart måtte jeg se denne så fort den kom ut. Jeg har nok aldri vært den største beundreren, men akkurat denne filmen skuffet meg litt..















Har du sett Natt på museet 1, så har du vel for så vidt skjønt konseptet i 2'eren også.. Jeg syns det blir litt vel eventyraktig og litt lite poeng. Ikke min favoritt, men jeg lo da litt (:












Utgangspunktet var ikke så positivt, siden jeg ikke er spesielt glad i verken norske filmer eller skrekk.. Utgangspunktet var jo også i samme sjanger; ungdom som kommer ut i skogen på en eller annen måte, blir forfulgt og forsøkt drept! Bortsett fra enkelte småpartier der jeg ble litt oppgitt over hovedpersoner eller regissør, var jeg positivt overrasket!








For å være helt ærlig var jeg ikke særlig begeistret for å se denne filmen.. Science fiction, roboter og slike ting har aldri vært min greie og jeg har heller ikke sett den første filmen av Transformers. Allikevel må jeg si at jeg både smilte, skvatt og fikk litt vondt inni meg når jeg så filmen.. Det er en spesiell film, men som lett underholdning funker den for meg og :)











Istid filmene er kjempetøffe alle sammen, og denne er ingen unntak. Animinerte filmer gjør det meste mulig, og denne leverer opp til forventningene. Rett og slett herlig! Deilig å være litt barnslig igjen ;D

















Absolutt best var allikevel denne; HANGOVER!

Rå tøff! Joda, den er usannsynlig som få – men hvem bryr seg når humoren er på topp HELE veien.. Dette er en film jeg kan se flere ganger uten at "poenget blir borte". Virkelig ei latterbombe jeg anbefaler :)

1 kommentar:

Tanja Nilsen sa...

Helt enig i filmene harry potter og istid 3 ;D
De andre har jeg ikke sett enda, men har skikkelig lyst! :)